TOTS SOM IGUALS,TOTS SOM DIFERENTS,TOTS SOM IMPORTANTS

Aquesta setmana els nens i nenes de 1r i 2n de primària estem fent un projecte per treballar la cohesió de grup que es titula “Tots som iguals, tots som diferents, tots som importants”. Amb aquest projecte pretenem aconseguir que els alumnes es coneguin ells mateixos, com són, què els agrada, quins gustos tenen, etc…i també que coneguin més als seus companys amb els que conviuen cada dia tantes hores.

Creiem molt important que tots s’adonin que cadascú és necessari i que, amb les seves característiques pròpies, fan que el grup s’enriqueixi i aprenguin els uns dels altres de forma positiva.

Junts aprenem que:

  • Formar part d’un grup és enriquidor per a tothom.

  • Formar part d’un grup comporta responsabilitats: d’un mateix caps els altres i cap allò que ens envolta.

  • Tots som importants dins del grup.

  • Ens hem de respectar amb les nostres diferències.

Aquest projecte és interdisciplinari i, des de les diferents àrees, es porten a terme activitats diverses i es treballen continguts relacionats amb la cohesió de grup.

Per aconseguir el que volem, ens hem marcat tota una sèrie d’activitats de grup-classe.

Des de l’àrea d’educació física fem uns jocs cooperatius respectant les limitacions de cadascú i treballant l’empatia.

Des de medi ens adonarem de les nostres diferències tant físiques com de forma de ser i procurarem tenir empatia amb els companys.

Des de l’àmbit artístic construirem un puzle on estarem tots representats i formarem un equip.

Des de l’àmbit matemàtic ens familiaritzarem amb algunes unitats de mesura, gràfiques,…, diagrama de barres.

Des de llengües cada alumne farà una petita exposició oral de les característiques que el fan únic i diferent dels altres. 

Així és com anem treballant el projecte al llarg de la setmana i ens adonem que, dins de les diferències que tenim els uns dels altres, tots i totes gaudim de l’estimació de les persones que ens envolten i podem compartir amb elles els jocs, els aprenentatges i el dia a dia.